dag 8 sapa hiking 2 - Reisverslag uit Bovenkerk, Nederland van wijzitteninvietnam - WaarBenJij.nu dag 8 sapa hiking 2 - Reisverslag uit Bovenkerk, Nederland van wijzitteninvietnam - WaarBenJij.nu

dag 8 sapa hiking 2

01 Januari 1970 | Nederland, Bovenkerk

we hebben lekker geslapen masr durfden het opnieuw niet aan om te douxhen. het intbijt bestond uit bacon ei gefrituurde banaan en ananas en koude thee. we zitten nu te wachten op onze gida voor bergtocht nr twee. hij heeft ons gisteren beloofd dat we hier minder hoeven te klimmen haha.

we zijn net terug van de hike en het was echt super leuk! we werdrn om 9.15 opgehaaald na een best goie nacht geslapen te hebbwn.
we zijn de berg afgelooen en toen via kleine modderpaadjes nog verder de berg af en weer op naar lai chau een klein dorpje. ondertussen liepen en vrouwtjes in klederdracht met ons mee om ons te helpen over de paadjea.
er was een vroouw uit canada bij die had geen wandelschoenen die liep op teenslipper. ze had al een bamboostok gekocht voor 20.000 dong van vietnamese meisjes maar ik schreeuwde oo een gegeven moment naar haar (ze lieo een flink stuk achter ons) try walking barefoot! dat ging een stuk beter en hakverwege de tour had ze zelfs haar sokken stuk gelooen.

van mijn oude help dametje heb ik tasje gekocht en fooi gegeven waaroo ze me een armbandje gaf. na de lunch in een klein dorpje kregen we nieuee begeleiders, andere klederdracht maar dezelfde openingszin. hello where u from whats your name. deze keer lieoen we op een doorgaande zandweg zonder klimpartijen dus hulp was niet nodig. 2 andere toeristen begrepen dat niet helemaal en waren vriendelijk met ze aa het kletsen. eind van de rit werd deze oude dame erg boos op ze omdat ze niets wikde kopen van haar. you got very much money you give something to me.
als klap op de vuurpijl had iemand zijn grote zwarte sedan nog in en eerste versnelling staan of hij was dronken. maar hij reed zo de auto met 3 man 7 m naar beneden de rivier in. iedereen schrok zich rot en kinderen renden weg in paniek. gelukkig hadden ze allemaal niets maar dr auto begon al weg te zakken in de modder toen we weer weggingen. met een busje terug naar Sapa waar in het hotel de stroom bleek te zijn uitgevallen. de warme douxhe deed het nog wel en we hebben onze kleren mee gegeven aan de wasserette hier en nu gaan we lekker chillen tot aan het avobdeten en dan nog even de stad verkennen. gisteren hebben we al wat souveniertjes gekocht. oorbellen en een kleed voor over de bank dus vanavooknd kijken kijken niet kopen.