dag 4 drijvende dorp - Reisverslag uit Bovenkerk, Nederland van wijzitteninvietnam - WaarBenJij.nu dag 4 drijvende dorp - Reisverslag uit Bovenkerk, Nederland van wijzitteninvietnam - WaarBenJij.nu

dag 4 drijvende dorp

01 Januari 1970 | Nederland, Bovenkerk

vandaag zijn we weer op pad richting het drijvende dorp kenh...na een heetlijke nscht in een resort. het bed was kingsize en het matras wel 40cm dik. we wilden de wekker zetten om dr zonsopkomst te kunnen zien maar bewaren dit voor de boottocht. omdat we een goed ontbijt verwachtte gingen we er vroeg uit om lang te kunnen tafelen. het klopte we hebben heerlikk gegeten.

we zijn net met een fluisterbootje (met dr buffel onder dr motoren) naar het drijvende dorp .... geweest. het dorp was niet veel bijzonders en dreef ook niet echt op het water. we zouden warm waterbronnen bekijken maar dit bleek een put met warm wster uit de berg te zijn waar je water uit kon schepoen of in het zeembad ernaast kon zwemmen. het zag er allemaal een beetje verroest en triest uit, net als het aapje in het kooitje dat in zijn eentje in de wind zat, arm beest. we hebben nog hele sterke chinese thee gedronken en met de reisleider gekletst over de verschillwn tussen nl en vietnam. over de huizen, huwelijken. dit omdat er een huwelikksfeest was aan de overkant van waar wij zaten met een fanfare waasr dr sinterklaasoptocht jaloers op kon zijn.

de opa op de fluisterboot was hilarisch, hij lachte zich kapot toen wij even mochten sturen. na de lunch zijn we door een ander schatje dorpje doorgereden naar een natuurreservaat.